close
這首歌是大學同學學校畢業生今年要演唱的歌曲,
第一次聽到這首歌,
是透過研究所同學的推薦,
還記得同學推薦時敘說著背後的動人故事,
不知道從甚麼時候開始,
它已經成為畢業歌的熱門首選!
曲名: Proud Of You (我的驕傲) - 英文版
( 國/粵: "揮著翅膀的女孩" / "我的驕傲" )
演唱者: Fiona Fung
(詞/曲: 未知)

love in your eyes
sitting silent by my side
going on holding hand
walking through the nights

(@) ** hold me up hold me tight
lift me up to touch the sky
teaching me to love with heart
helping me open my mind
i can fly
i"m proud that i can fly
to give the best of mine
till the end of the time
believe me i can fly
i"m proud that i can fly
to give the best of mine
the heaven in the sky **

stars in the sky
wishing once upon a time
give me love make me smile
till the end of life

** 重復 @ **

can"t you believe that you light up my way
no matter how that ease my path
i"ll never lose my faith

see me fly
i"m proud to fly up high
show you the best of mine
till the end of the time
believe me i can fly
i"m singing in the sky
show you the best of mine
the heaven in the sky

nothing can stop me
spread my wings so wide 
--------------------------------------------------------------
之後聽這首歌就特別有感觸,
還記得第一年初執教職,
是分發到台中縣擔任資源班教師,
面對這樣的班級,
沒有特教資格的我壓力真的很大,
學生中大部分是學習障礙兒童,
但其中有一名一年級的自閉症(星星兒)學生,
剛開始真的不知道該怎麼和他溝通,
還常常被他抓的到處是傷,
雖然主動去找了許多資料,
但面對情緒無法控制的他,
我還曾力不從心地偷偷落淚,
之後,
因為參加許多研習活動,
認識了現在研究所所長鳳老師,
給了我很多幫助,
還記得要離開學校時,
這位學生已經可以主動向我打招呼,
也可以專心上課了,
幾年後回去,
學生家長遇到我,
還跟我說,
學生在家還會常常唸著「周老師」,
聽了真的很感動,
老師最好的回饋也不過如此~
而我還得感謝他,
讓我能遇見鳳老師,
才會想繼續進修,
也才能認識現在這一群可愛的同學,
讓我的人生又更豐富且精彩,
感恩所有幫助過我的人,
包括你~翔翔,
就像這首歌一樣,
proud of you~

arrow
arrow
    全站熱搜

    aikojean 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()